Tor we Wrocławiu czy Gdyni?

Jeszcze 15 dni trwa wielki plebiscyt TorFormuly1.pl na wybór najlepszej lokalizacji toru ulicznego F1 w Polsce.

Swój głos oddało już ponad 85 000 Polaków!

Reklama

Teraz plebiscyt, organizowany przez LG, globalnego i technologicznego partnera F1, wchodzi w decydującą fazę. Do zakończenia głosowania pozostało 15 dni.

Po 6 tygodniach głosowania największe szanse na zwycięstwo w plebiscycie mają Wrocław i Gdynia. Oba miasta zgromadziły dotychczas odpowiednio 33% i 32% głosów. Wygląda na to, że rywalizacja między nimi będzie trwała do ostatnich godzin głosowania. Po zakończeniu plebiscytu LG złoży w siedzibie organizacji F1, Formula One Group oficjalną propozycję organizacji wyścigów F1 w Polsce wraz z rekomendowaną - wybraną przez internautów lokalizacją.

Kraków (21% głosów) i Warszawa (14%) nadal mają szanse na zwycięstwo, jednak jest to dla nich ostatni moment, aby zmobilizować swoich zwolenników.

- Wszystkie wstępne projekty torów w 4 miastach mają szansę realizacji. Każdy z nich ma swoje walory sportowe i ogromny potencjał promocyjny dla miasta. Wierzymy, że jeden z tych projektów dostosowanych do wymogów F1, stanie się punktem wyjściowym do organizacji wyścigów F1 w Polsce. - powiedział Jakub Szalamacha z LG, lider projektu TorFormuly1.pl.

Głosowanie trwa do 31 lipca. Liczą się jednak nie tylko głosy oddane na zwycięskie miasto. Głosując na którekolwiek z miast, popieramy ideę budowy toru ulicznego i organizację wyścigów Grand Prix Formuły 1 w Polsce.

- Każdy z oddanych głosów wzmocni nasze działania promujące ideę organizacji wyścigu F1 w Formula One Group. Ilość zgromadzonych głosów będzie przemawiała nie tylko za konkretnym miastem, ale również za lokalizacją Grand Prix F1 w naszym kraju. - dodaje Jakub Szalamacha z LG.

Grzegorz Możdzyński, ekspert magazynu F1Racing ocenił poszczególne projekty torów:

Gdynia

"Wygląda na to, że gdyński tor byłby najbardziej techniczny i dość wymagający, z 2 lub 3 miejscami do wyprzedzania. Zmuszałby kierowców do częstej zmiany biegów. Gdyński projekt obiecuje widowiskową i interesującą transmisję telewizyjną."

Kraków

"Krakowski tor można zaliczyć do grona średnio trudnych - z 1-2 miejscami do wyprzedzania. Przy opracowaniu ostatecznego projektu jest możliwe, że wyprzedzenie na nim będzie wyjątkowo trudne, a o wyniku będą decydować kwalifikacje. Położenie toru w sąsiedztwie starego miasta będzie zapewniało dobre widowisko sportowe oraz dodatkową atrakcję turystyczną."

Wrocław

"Wyścig na wrocławskim torze byłby jedynym w kalendarzu F1, którego trasa dwukrotnie prowadziłaby przez mosty. 3 lub 4 miejsca do wyprzedzania obiecują atrakcyjne widowisko sportowe. Tor zlokalizowany jest obok centrum historycznego miasta, które dzięki swojej prężnej i dynamicznej organizacji ma duże szanse na organizację Grand Prix F1."

Warszawa

"W Warszawie przygotowano najbardziej klasyczny projekt toru. Można go zaliczyć do średnio trudnych technicznie, prawdopodobnie bez możliwości wyprzedzania. Atutem toru jest bezpośrednie sąsiedztwo Stadionu Narodowego, który po 2012 będzie wizytówką stolicy i może stać się ikoną wyścigów F1 w Polsce."

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje