GP Niemiec: Schumacher po raz 81.

Wszystko zgodnie z planem. Michael Schumacher wygrał Grand Prix Niemiec - 12. eliminację Mistrzostw Świata Formuły 1 2004.

Niemiecki kierowca Ferrari, który wyrównał własny rekord zwycięstw w jednym sezonie (11), wyprzedził na Hockenheimring Jensona Buttona (BAR-Honda) oraz Fernando Alonso (Renault).

Reklama

"Schumi", który był jak zwykle w tym roku nieosiągalny dla rywali, odniósł 81. zwycięstwo w karierze i 62. w barwach Ferrari. Dla sześciokrotnego mistrza świata była to także trzecia wygrana w GP Niemiec. Poprzednio triumfował on w Hockenheim w 1995 (w barwach ekipy Benetton-Renault) i 2000 roku.

Prawdziwą ozdobą wyścigu była jednak walka o drugą pozycję, którą stoczyli Jenson Button i Fernando Alonso. Ostatecznie - po wielu próbach - Anglikowi udało się na 52. okrążeniu wyprzedzić kierowcę Renault i mimo problemów z kaskiem (odklejający się wizjer!) zdołał dowieźć 8 punktów do mety. Alonso musiał jeszcze odpierać ataki Coultharda, ale szkockiemu kierowcy McLarena-Mercedesa udało się zachować miejsce na podium.

Schumacher objął na starcie prowadzenie, a tuż za nim znaleźli się Alonso oraz Fin Kimi Raikkonen z McLaren-Mercedes.

Już na drugim okrążeniu Raikkonen wyprzedził Alonso. Zanim do tego doszło do boksu musiał zjechać Rubens Barrichello. Zbyt agresywna jazda Brazylijczyka na pierwszej rundzie spowodowała uszkodzenie przedniego spojlera w jego Ferrari. Wrócił na tor na ostatnim, 20. miejscu.

Kolejna runda przyniosła awans Montoi na szóstą pozycję, po tym jak Kolumbijczyk wyprzedził Australijczyka Marka Webbera z Jaguar- Cosworth. Kierowca teamu Williams-BMW zaczął w ten sposób odrabiać straty po fatalnym starcie.

Podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej Montoya uzyskał drugi czas, ale już na pierwszych wirażach toru Hockenheim spadł na siódmą pozycję.

Dziewiąte i dziesiąte okrążenie przyniosło pierwszą serię wizyt w boksie. Po powrocie na tor kolejność w czołówce się nie zmieniła, ale Raikkonen zmniejszył stratę do lidera.

Fin był największym pechowcem GP Niemiec, bowiem na 14. okrążeniu z jego bolidu oderwał się tylny spoiler, w wyniku czego auto wylądowało na poboczu.

W tej sytuacji na drugą pozycję przesunął się Alonso, który wyprzedzał Szkota Davida Coultharda z McLaren-Mercedes, Buttona oraz Montoyę. Do Schumachera tracił Hiszpan około 15 sekund.

Button miał pecha w sobotę, bowiem zmuszony był zmienić silnik przed rozpoczęciem sesji kwalifikacyjnej. Chociaż w walce o pole position zajął trzecie miejsce - zgodnie z regulaminem MŚ - został przesunięty o dziesięć miejsc do tyłu.

W połowie dystansu Brytyjczyk przez trzy okrążenia był na prowadzeniu, bowiem opóźnił swoją wizytę w boksie. Wrócił na tor tuż za Alonso, którego wyprzedził na 15 okrążeń przed końcem i szybko uzyskał nad nim około dziewięciosekundową przewagę. Jednocześnie do podobnych rozmiarów zmalała jego strata do Schumachera.

Kolejny wyścig - Grand Prix Węgier odbędzie się na torze Hungaroring 15 sierpnia. Kierowców czekają więc teraz trzy tygodnie przerwy w startach.

Wyniki Grand Prix Niemiec:

 1. Michael Schumacher (Ferrari) 1:23.54,848
 2. Jenson Button (BAR-Honda) strata       8,388
 3. Fernando Alonso (Renault)      16,351
 4. David Coulthard (McLaren-Mercedes)      19,231
 5. Juan Pablo Montoya (Williams-BMW)      23,055
 6. Mark Webber (Jaguar-Cosworth)      41,108
 7. Antonio Pizzonia (Williams-BMW)      41,956
 8. Takuma Sato (BAR-Honda)      46,842
 9. Giancarlo Fisichella (Sauber-Petronas)    1.07,102
10. Christian Klien (Jaguar-Cosworth)    1.08,578
11. Jarno Trulli (Renault)     1.10,258
12. Rubens Barrichello (Ferrari)      1.13,252
13. Felipe Massa (Sauber-Petronas)    1 okr.
14. Olivier Panis (Toyota)             1 okr. 
15. Giorgio Pantano (Jordan-Ford)        3 okr. 
16. Zsolt Baumgartner (Minardi-Cosworth) 4 okr. 
17. Gianmaria Bruni (Minardi-Cosworth) 4 okr. 

Klasyfikacja MŚ kierowców (po 12 z 18 wyścigów):

 1. Michael Schumacher (Ferrari) 110 pkt
 2. Rubens Barrichello (Ferrari) 74
 3. Jenson Button (BAR-Honda) 61
 4. Jarno Trulli (Renault) 46
 5. Fernando Alonso (Renault) 39
 6. Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) 33
 7. David Coulthard (McLaren-Mercedes) 19
 8. Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes) 18
 9. Takuma Sato (BAR-Honda) 15
10. Giancarlo Fisichella (Sauber-Petronas) 13
11. Ralf Schumacher (Williams-BMW) 12
12. Mark Webber (Jaguar-Cosworth)   7
13. Felipe Massa (Sauber-Petronas)   5
  . Olivier Panis (Toyota-Panasonic)          5
15. Cristiano da Matta (Toyota-Panasonic)   3
  . Nick Heidfeld (Jordan-Ford)   3
17. Timo Glock (Jordan-Ford)   2
  . Antonio Pizzonia (Williams-BMW)       2
19. Zsolt Baumgartner (Minardi-Cosworth)   1

Klasyfikacja MŚ konstruktorów (po 12 z 18 wyścigów):

 1. Ferrari     184 pkt
 2. Renault           85
 3. BAR-Honda        76
 4. Williams-BMW     47
 5. McLaren-Mercedes  37
 6. Sauber-Petronas   18
 7. Toyota-Panasonic     8
 8. Jaguar-Cosworth    7
 9. Jordan-Ford         5
10. Minardi-Cosworth   1
INTERIA.PL/PAP

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje