GP Hiszpanii: Najważniejsze wydarzenia

Start o godz. 14.00 czasu lokalnego na torze Catalunya pod Barceloną. Warunki atmosferyczne dobre. Dystans 65 okrążenia.

Stawka 20 bolidów pomniejszona o Minardi (zespół wycofał się z powodów bezpieczeństwa). Barrichello nie może wystartować do warm-up lap i jest zepchnięty na pit-lane. Pozostali kierowcy spokojnie i bez żadnych problemów ruszają do okrążenia rozgrzewającego Grand Prix Hiszpanii 2002 - 5. eliminacji Mistrzostw Świata Formuły 1.

Reklama

Start: Najlepiej ze startu wyszedł M. Schumacher i ton on objął prowadzenie. Za nim w pierwszy zakręt wchodzi jego brat R. Schumacher. Ferrari Barrichello zostaje zepchnięte do garażu i Brazylijczyk musi zrezygnować z walki.

1. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher, R. Schumacher, Montoya, Raikkonen, Button, Coulthard.

2. okr.: De la Rosa traci panowanie nad bolidem i wypada z toru, kończąc jazdę.

3. okr.: Na prostej start-meta nagle odrywa się tylne skrzydło w McLarenie Raikkonena. Fina wyprzedzają kolejni kierowcy.

4. okr.: Raikkonen zjeżdża do boksu (koniec GP), co promuje do pierwszej "6" Trullego.

5. okr.: Problemy techniczne eliminują Fisichellę.

10. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher, R. Schumacher (strata 9,6 s), Montoya, Button, Coulthard, Trulli.

11. okr.: Sato przy wjeździe na główną prostą wypada z toru. To koniec GP dla zespołu Jordana, który wcześniej stracił Fisichellę

15. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher, R. Schumacher (strata 14,5 s), Montoya (16,9 s), Button (24,2), Coulthard, Trulli.

20. okr.: Przewaga M. Schumachera nad bratem regularnie się zwiększa.

21. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher, R. Schumacher (strata 19,3 s), Montoya (21,5 s), Button, Coulthard, Trulli.

23. okr.: W boksie Trulli (8,4 s)

24. okr.: Pit-stop R Schumachera (8,2 s) oraz Buttona (8,3).

25. okr.: Montoya na pit-lane

26. okr. M. Schumacher w boksie (9,4 s). Wraca na pozycję lidera

28. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher (1 stop), Coulthard (0 stopów), R. Schumacher (1 stop), Montoya (1 stop), Button (1 stop), Trulli (1 stop), Heidfeld (1 stop).

29. okr.: R. Schumachcer wypada poza tor i uszkadza bolid. Zjeżdża do boksu i przy wymianie "nosa" i jednej z przednich opon traci aż 28 sekund. Niemiec spada na 13. pozycję. Pit-stop Coultharda (9,0 s), który wraca na tor na 4. pozycji tuż za Buttonem.

32. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher (1 stop), Montoya (strata 25,7 s, 1 stop), Button (39 s, 1 stop) Coulthard (1 stop), Trulli (1 stop), Heidfeld (1 stop).

33. okr.: Coulthard wyprzedza wyraźnie wolniejszego Buttona, awansując na 3. miejsce

34. okr.: M Schumacher dubluje swojego brata

36. okr.: Button zgodnie z poleceniem z boksu puszcza do przodu Trullego

39. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher (1 stop), Montoya (strata 34 s, 1 stop), Coulthard (46 s, 1 stop), Trulli (1 stop), Button (1 stop), Heidfeld (1 stop).

41. okr.: Kolejny pit-stop R. Schumachera (10,8) i znów wymiana przedniego skrzydła.

42. okr.: Button i Heidfeld rozpoczynają drugą turę postojów. Sauber szybciej obsługuje Niemca, który wraca na tor przed kierowcą Renault.

43. okr.:

44. okr.: Panis kończy jazdę

45. okr.: Problemy podczas drugiego postoju Montoyi. Kolumbijczyk rusza za wcześnie i najeżdża na nogę jednego z mechaników. Postój trwa około 15 s, ale Montoya nie traci 2. miejsca.

46. okr.: drugi pit-stop Coultharda (7,8 s)

47. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher (2 stopy), Montoya (strata 44 s, 2 stopy), Coulthard (2 stopy), Trulli (2 stopy), Heidfeld (2 stopy), Button (2 stopy), Massa (2 stopy)

48. okr.: Zacieta walka o 6. miejsce pomiędzy Buttonem i Massą. Brazylijczyk próbuje po wewnętrznej wyprzedzić Anglika, ale ten skutecznie kontratakuje.

52. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher (2 stopy), Montoya (2 stopy), Coulthard (2 stopy), Trulli (2 stopy), Heidfeld (2 stopy), Button (2 stopy), Massa (2 stopy)

57. okr.: Massa i Frentzen wyprzedzają mającego wyraźne kłopoty techniczne Buttona.

62. okr.: Trulli daje się wyprzedzić Massie i Frentzenowi.

63. okr.: Silnik w bolidzie Button w końcu dał za wygraną

65. okr. Awaria jednostki napędowej także w bolidzie R. Schumachera

Meta: Kolejność czołówki: M. Schumacher (2 stopy), Montoya (2 stopy), Coulthard (2 stopy), Heidfeld (2 stopy), Massa (2 stopy), Frentzen (2 stopy).

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje