Formuła 1. W przyszłym tygodniu nowy właściciel. Za 8,5 mld dolarów

W przyszłym tygodniu Formuła 1 ma zmienić właściciela - podał portal "auto, motor und sport". Bernie Ecclestone ma otrzymać od amerykańskiego koncernu Liberty Media 8,5 mld dolarów, a pierwsza rata na jego konto ma wpłynąć już we wtorek.

W przyszłym tygodniu Formuła 1 ma zmienić właściciela - podał portal "auto, motor und sport". Bernie Ecclestone ma otrzymać od amerykańskiego koncernu Liberty Media 8,5 mld dolarów, a pierwsza rata na jego konto ma wpłynąć już we wtorek.

Ecclestone jest prezesem firm Formula One Management i Formula One Administration, które wraz z innymi podmiotami tworzą Formula One Group (FOG). Ta z kolei w imieniu właścicieli praw do F1 zarządza zawodami: podpisuje umowy z organizatorami i zespołami, przedstawia propozycje kalendarza oraz dysponuje prawami do transmisji telewizyjnych i wszelkimi licencjami. O tym, że 86-letni Ecclestone chce sprzedać tzw. Formułę 1 mówi się już od dawna. Teraz media podają, że wszystko zostało dopięte, umowa podpisana, a we wtorek ma zostać przelana pierwsza z dwóch rat. Ecclestone pytany w Monzie o całą sprawę, potwierdził doniesienia.

Reklama

"Co będę robił? To do mnie należy decyzja, jaką rolę będę odgrywał w Formule 1" - podkreślił.

Brytyjczyk jest związany z Formułą 1 od końca lat 70. Wówczas kupił prawa marketingowe i telewizyjne. Później jego rola była coraz większa. To on decyduje także o tym, jak zbudowany jest kalendarz i gdzie odbywają się wyścigi Grand Prix.

W ostatnich latach często wymieniano różne przedsiębiorstwa czy koncerny, które miały być zainteresowane kupnem F1. Nigdy nic z tego nie wynikało. Teraz jednak wygląda na to, że rozmowy z Liberty Media są zaawansowane. Właścicielem tej firmy jest 75-letni John Malone. Nie wiadomo jednak, czy po przejęciu Formuły 1 będzie chciał wprowadzać jakieś zmiany i czy sam będzie chciał nią kierować, czy też powoła do tego specjalne gremium. Spekuluje się, że nowy właściciel będzie chciał wprowadzić F1 na giełdę.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy