Nowa odsłona Arteona w dwóch wersjach. Prześwietlamy awangardowy model VW

Volkswagen Arteon to samochód, który można by określić mianem awangardowego, czterodrzwiowego coupé. W ramach najnowszej oferty Volkswagena możemy go kupić z atrakcyjnym rabatem, wynoszącym aż do 20 tys. zł. Na tle swojej konkurencji wyróżnia się nie tylko osiągami i atrakcyjnym designem, ale także ponadprzeciętną funkcjonalnością.

W pogoni za doskonałością

Volkswagen Arteon obecny jest na rynku już od trzech lat. W tym roku przeszedł gruntowny face lifting. Subtelnym, ale widocznym zmianom poddano osłonę chłodnicy (pas diod LED biegnie teraz wzdłuż całej chłodnicy, łącząc z sobą oba przednie reflektory), przednie wloty powietrza, tylne światła, końcówki wydechu, a także tablicę rozdzielczą. Prawdziwie rewolucyjne zmiany zaszły jednak w palecie silnikowej Arteona. Począwszy od bieżącego roku, auto będzie dostępne nie tylko z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, ale także z napędem hybrydowym typu plug-in o łącznej, systemowej mocy 218 KM (160 kW). Jego zasięg, osiągi i dokładne parametry nie są jeszcze na razie oficjalnie znane - można się jednak spodziewać, że do wiadomości podane zostaną już niedługo.

To, że samochód dostępny będzie także w wersji eHybrid, nie oznacza oczywiście, że Volkswagen zapomniał o miłośnikach nieco dynamiczniejszej jazdy. Arteon po face liftingu dostępny jest także w usportowionej wersji R, wyposażonej w jednostkę benzynową TSI o mocy 320 KM. W tym wydaniu samochód dysponuje napędem na cztery koła oraz innowacyjnym układem R-Performance Torque Vectoring pozwalającym na uzyskanie jeszcze lepszych osiągów. System bazuje na tzw. Torque Splitterze, który w czasie rzeczywistym rozdziela moment obrotowy na poszczególne koła w taki sposób, aby kierowca mógł zachować pełną kontrolę nad pojazdem właściwie w każdej sytuacji.

Ile kosztuje luksusowy VW? Cenę sprawdzisz tutaj

Shooting Brake: funkcjonalność w sportowym wydaniu

Premierze nowego, odświeżonego Arteona towarzyszy debiut jego drugiej wersji, określanej mianem Shooting Brake. Samochód łączy w sobie najlepsze cechy czterodrzwiowego coupé i funkcjonalność samochodu o nadwoziu typu kombi. Dzięki temu, kierowca i pasażerowie podróżujący na jego pokładzie mają do dyspozycji jeszcze więcej przestrzeni. Choć w wariancie Shooting Brake postawiono przede wszystkim na walory użytkowe, to samochód nie stracił na szczęście rasowego charakteru. - W modelu Shooting Brake dynamika charakterystyczna dla auta typu Gran Turismo łączy się z funkcjonalnością samochodu o nadwoziu kombi - w nowej interpretacji i w wyjątkowo ekspresyjny sposób - tłumaczy Klaus Zyciora, szef działu designu w koncernie Volkswagen.

To, że Shooting Brake nie stracił na wyrazistości, jest przede wszystkim zasługą przedłużonej, a zarazem dynamicznie opadającej linii dachu, mocno zarysowanych linii szyb bocznych, a także poszerzonych wnęk nadkoli, które sprawiły, że sylwetka samochodu stała się jeszcze bardziej masywna i atletyczna. Muskularne i odważnie zaprojektowane nadwozie skrywa 565-litrowy bagażnik, którego pojemność da się błyskawicznie zwiększyć aż do 1632 litrów. Tak dużą przestrzeń bagażową uzyskamy po złożeniu oparć tylnych siedzeń.

Ile kosztuje luksusowy VW? Cenę sprawdzisz tutaj

Komfort, wygoda i bezpieczeństwo

Obie wersje Arteona wyposażono w szereg innowacyjnych systemów pokładowych z rodziny IQ.DRIVE. Należy do nich m.in. asystent kierowcy Travel Assist umożliwiający częściowo autonomiczną jazdę aż do prędkości 210 km/h. Wspiera go aktywny, adaptacyjny tempomat ACC, który dostosowuje prędkość pojazdu do prędkości pojazdów poprzedzających, a także do znaków drogowych oraz charakterystyki trasy, po której porusza się samochód (komputer pokładowy monitoruje wszystkie zakręty, ronda czy skrzyżowania). System wyposażony jest także w funkcję Lane Assist zapobiegającą przypadkowej, nieplanowanej zmianie pasa ruchu, oraz w asystenta awaryjnego hamowania Front Assist, który wykrywa obecność pieszych czy rowerzystów na drodze. Arteon może być również opcjonalnie wyposażony w szerokokątną kamerę cofania z funkcją Cornerview (kąt widzenia obiektywu wzrósł z 90 do 170 stopni), rejestrującą nie tylko przestrzeń za samochodem, ale także... hak holowniczy. Takie rozwiązanie ułatwia i usprawnia montaż przyczepy i pozwala na bieżąco kontrolować, co dzieje się z jej mocowaniem.

Reflektory pojazdu wyposażone są teraz w specjalne soczewki projekcyjne i współpracować mogą ponadto z opcjonalnymi systemami Active Lighting System oraz Dynamic Light Assist, które oferują m.in. funkcję dynamicznego doświetlania zakrętów. W większości sytuacji wiązka świetlna kierowana jest na drogę pod takim samym kątem, pod jakim skręcona jest kierownica. Jeśli jednak komputer pokładowy uzna, że danego zakrętu kierowca nie zdoła dostrzec odpowiednio wcześnie, reflektory pojazdu zmienią swoje położenie w sposób automatyczny, doświetlając wybrany odcinek drogi zanim jeszcze pojazd się na nim znajdzie. Decyzję o doświetleniu zakrętu pokładowe systemy bezpieczeństwa podejmują każdorazowo na podstawie analizy obrazu z kamery umieszczonej na przedniej szybie oraz danych pochodzących z nawigacji satelitarnej.

Ile kosztuje luksusowy VW? Cenę sprawdzisz tutaj

Luksus w przystępnej cenie

Warto na koniec dopowiedzieć, że w Arteonie po face liftingu dostępny jest nowy system infotainment, w pełni kompatybilny z protokołami Apple CarPlay i Android Auto. Samochód można ponadto wyposażyć w opcjonalny, 10-głośnikowy, 700-watowy zestaw audio marki Harman / Kardon, którego brzmienie zostało specjalnie dostosowane do parametrów akustycznych samochodu. Atmosferę panującą we wnętrzu pojazdu może dodatkowo podkreślać nastrojowe oświetlenie konturowe z 30 kolorami światła do wyboru.

Co ciekawe, zakup nowego Arteona nie musi się wcale wiązać z dużym, jednorazowym wydatkiem. Samochód dostępny jest bowiem w atrakcyjnej ofercie ratalnej. I tak, wersja fastback może być nasza już za 751 zł netto miesięcznie, a wersja Shooting Brake - za 976 zł netto miesięcznie. Warto przy tej okazji wspomnieć, że w ramach najnowszej oferty Volkswagena auto można nabyć aż do 20 tys. zł taniej. To prawdziwa gratka dla każdego, kto poszukuje samochodu, który znakomicie wygląda, świetnie się prowadzi i może się jednocześnie pochwalić niewielkim apetytem na paliwo. Trzeba bowiem przypomnieć, że w cyklu mieszanym Arteon spala 4,8-8,5 l paliwa na każde 100 km (zużycie paliwa dla wersji fastback; pomiar przeprowadzono zgodnie z procedurą WLTP) lub 4,9-8,7 l paliwa na każde 100 km (wersja Shooting Brake; pomiar przeprowadzono zgodnie z procedurą WLTP).

Ile kosztuje luksusowy VW? Cenę sprawdzisz tutaj

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy