MINI Hatch Cooper S – kwintesencja gokartowej frajdy z jazdy!

Czy spotkałeś się już kiedyś z określeniem „gokartowa frajda z jazdy”? A może miałeś okazję poczuć tę frajdę na własnej skórze? Gokartowa frajda z jazdy to hasło przewodnie MINI – filozofia, według której MINI zaszczepia sportowego ducha w swoich samochodach. Jej kwintesencji możesz doświadczyć w MINI Hatch Cooper S. Zapraszamy za kierownicę.

Gokart to jednocześnie jedna z najprostszych czterokołowych maszyn napędzanych silnikiem spalinowym i taka, która zapewnia unikatowe wrażenia z jazdy. Nie wynikają one z ogromnej mocy i osiągów supersamochodu. Płyną szerokim strumieniem przez zwinność, lekkość, bezpośrednie reakcje na ruchy kierownicą, neutralne prowadzenie oraz szczerość w dialogu, jaki maszyna prowadzi z kierowcą. To właśnie cechy charakterystyczne dla gokartowej frajdy z jazdy. I zapewne myślisz teraz, że za chwilę napiszemy, że wszystkie te cechy znajdziesz w nowym MINI hatch. I wiesz co? Masz rację! 

Reklama

Uważaj! Gokartowa frajda z jazdy wciąga

Niewielki, sportowy, 3-drzwiowy hatchback MINI oznaczony literką "S", podobnie jak gokart, cechuje się bardzo krótkim rozstawem osi i kołami wyciągniętymi maksymalnie na krawędzie nadwozia, a to fundamenty dobrej zabawy w zakrętach i pewnego prowadzenia. MINI Cooper S, podobnie jak gokart, jest również lekki i ma usztywnione, sportowe zawieszenie. Ważnym elementem jest świetna mechaniczna przyczepność, zapewniona nie tylko przez sportowe opony naciągnięte na 17- lub 18-calowe obręcze aluminiowe, ale przede wszystkim przez dopracowany układ jezdny Coopera S, czerpiący garściami z bogatego motorsportowego doświadczenia marki MINI.  

Zajmij miejsce w mocno profilowanym, dostępnym na życzenie, kubełkowym fotelu ze zintegrowanym zagłówkiem. Chwyć w dłonie mięsisty wieniec trójramiennej, sportowej kierownicy i włącz tryb Sport. Już w pierwszym zakręcie zrozumiesz, co oznacza gokartowa frajda z jazdy w interpretacji MINI Cooper S. Doświadczysz samochodu, który wciąga w prowadzenie, daje szczerą radość z jazdy i mnóstwo pewności budowanej przez wiodące w klasie właściwości jezdne. Gokartowa frajda z jazdy wciągnie Cię jak najlepszy serial. Nie będziesz chciał przestać. I wcale nie potrzebujesz toru wyścigowego, żeby to poczuć. Wystarczy kręta pusta droga, aby cieszyć się sportowym duchem MINI Coopera S. 

Osiągi na poważnie

Frajdę z jazdy MINI Hatch Cooper S wzbogaca również mocnym silnikiem. To 2-litrowa, czterocylindrowa jednostka TwinPower Turbo - tak duży silnik jest już rzadkością w niewielkich hatchbackach i wyróżnia MINI Coopera S na tle rywali. To też dowód na to, że MINI na poważnie podchodzi do osiągów. Jednostka generuje 173 KM mocy i pozwala rozpędzić się do 100 km/h w niewiele ponad 6 s. W dodatku MINI pozwala Ci wybrać, czy tą mocą chcesz zarządzać za pomocą sportowej, automatycznej skrzyni z łopatkami przy kierownicy czy tradycyjnym lewarkiem skrzyni manualnej, która dla niektórych kierowców jest ważnym elementem przy czerpaniu frajdy z jazdy. Tę frajdę z pewnością buduje również wyraźny, basowy pomruk sportowego układu wydechowego. 

Emocjonuj to mnie tylko osiągi

Emocje w MINI Cooper S nie płyną tylko z jazdy, już sam wygląd sportowego hatchbacka MINI potrafi je wzbudzić - szczególnie jeśli zdecydujesz się na Coopera S w stylizacji John Cooper Works. Wówczas dwie centralnie umieszczone końcówki układu wydechowego będą zatopione w masywnym, typowym dla samochodów sportowych dyfuzorze. Z przodu pojawią się większe wloty powietrza, nadające MINI Cooper S jeszcze bardziej drapieżnego image’u, a wszystkie elementy nadwozia od felg przez ozdobną klapkę wlewu paliwa i obwódki reflektorów po znaczek MINI będą rasowo wyczernione. Nie zapomnij, że niemal o każdym detalu wyglądu możesz decydować osobiście, dobierając kontrastujące kolory dachu i lusterek czy ozdobne pasy na karoserii. 

Gokart do jazdy na co dzień

Ochłońmy na chwilę od emocji i gokartowej frajdy, bo przecież nie zawsze jest czas i miejsce, aby z przygryzioną wargą testować granice przyczepności Coopera S w zakrętach. Najczęściej będziesz chciał po prostu komfortowo dojechać do pracy albo zrelaksować się za kierownicą. Sportowy temperament MINI Coopera S możesz wówczas ostudzić, wybierając spokojniejsze tryby jazdy. Dzięki temu zawieszenie staje się bardziej wyrozumiałe dla nierówności, a cały samochód jest nieco spokojniejszy w swoich reakcjach. Dokładnie o tyle, żeby nie narzucać Ci swojej gokartowej natury, kiedy tego nie chcesz.  

Podczas jazdy na co dzień z pewnością docenisz rozbudowane systemy asystujące, dostępną na życzenie przejrzystą cyfrową tablicę wskaźników, system multimedialny z dostępem do informacji online (który możesz obsługiwać nie tylko dotykowo, ale również wygodnym pokrętłem na tunelu środkowym) i wszystkie udogodnienia, jakich powinieneś oczekiwać od współczesnego towarzysza zmagań w mieście. Jednak niech ten komfort i łatwość użytkowania Coopera S na co dzień Cię nie zwiodą - pamiętaj, że w każdej chwili możesz ponownie poczuć kwintesencję gokartowej frajdy z jazdy. Najlepiej przekonaj się o niej osobiście podczas jazdy testowej MINI Cooperem S. 

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy